Пътеписи: Старият тефтер – Част 3

Ден осми-17.10.1989г.-вторник

7.15 ч. Навлязохме във водите на Виена! Най-после в една западна държава!

9.00ч. Започна обиколката на града! Голям късмет! Eкскурзоводката ни е чудесна и нашата група видя най- много!

ПОБЪРКВАЩО, ФАНТАСТИЧНО, КРАСИВО, НЕВИЖДАНО!

Нямам за сега думи! Просто немеем! След като дойда на себе си ще продължа………….

И така, да продължа! След една голяма обиколка посетихме двореца Шьонбрун. Минахме през 30 зали и научихме много за живота на император Франц Йозеф и императрица Мария Тереза. След това се разходихме  в парка на двореца. Много зелена площ и римски развалини. Не мога да го опиша, просто трябва да се види!

От тук с автобуса продължихме обиколката. Следващата ни спирка е дворецът Белведере. Построен е по поръчка на принц Евгений Савойски. Голяма красота!

Видяхме къщата на композитора Брукнер. На път за кораба спряхме пред Виенската Опера, видяхме изложбени зали, магазини за коли-Тойота, Мерцедес, Ситроен, Опел, Ауди, Домът Хундертвасер……Вечерта посетихме Пратера. Това е огромен увеселителен парк, където се намира и прословутото Виенско колело! Толкова забавления, увеселителни заведения, игри-всичко в различни, ефектни, цветни светлини и не……. просто не мога повече да описвам!

Разказаха ни за живота на австрийците, какви заплати вземат, за образованието им и разни други неща.  Осъзнах колко голяма е разликата между тях и нас, колко много имат те и колко малко имаме ние!

Не, просто си лягам и спирам да мисля за тези неща! Мъча се да заспя, но уви…..

Ден девети-18.10.1989г.-сряда

Днес обиколката из Виена продължава, само че пеша. Навлизаме 3-4 км.навътре в града. Много неща видяхме, много нови впечатления! Магазини мечта! Стигнахме до един пазар! Леле………по това време на годината домати, пипер /само може да се сънува/! Банани, портокали и други недостъпни за нас плодове, а месо, колбаси, шоколадови изделия, Кока Кола, бира…….то ние нищо не живеем, само се заблуждаваме или  по скоро ни заблуждават! Май най-добре да не ни пускат да излизаме от България!

След обед посетихме катедралата „Свети  Стефан“. Слушахме вечерна литургия и изпълнение на  орган. Рядко красив храм, кубетата все едно дантела! След това вечерна Виена ни отне и последния дъх! Много светлини, цветни реклами, музика, весели хора! На всеки  метър различни изпълнения и всички пеят, танцуват / как няма да им е весело на виенчани при такъв висок стандарт на живот/.Върнахме се с метрото и то без билети/ не ни хванаха/,  минахме още един път през Пратера и отново на кораба! Жалко, че толкова малко пиша за Виена, но това, което виждаме е невъзможно да се опише с думи!

Ден десети-19.10.1989г.-четвъртък

По обратния път!

След кратка обиколка във Виена в 14.45ч. с болка и съжаление напускаме този великолепен град! Прощавай Виена! До нови срещи, с пожелание да живеете все така добре весели виенчани!

Ех Дунав, Дунав! Красиви са твоите брегове! Велика природа!

Ето сега в 16.20ч. минаваме край едно типично австрийско градче в подножието на планина, със старинна крепост. Навсякъде австрийците ни махат сърдечно! Ето на левия бряг се виждат пак  крепостни стени, малко градче и река, която се влива в Дунава.

Не, невъзможно е да се опише всичко, което виждаме!

Пропуснах да кажа, че във Виена две млади момчета от нашите не се върнаха на кораба……..

16.50ч.отново Братислава, но този път се наслаждаваме на красивата гледка от кораба. Гледам и се питам дали отново  някога ще видим този град? Едва ли…….

Корабът се носи по течението и тази нощ ще спим във водите край Будапеща. В този град ще прекараме три дни.

Следва вечеря и забавна програма с томбола. Да видим какво ще ни се падне?

А утре  ни очаква красивата Будапеща!