Пътеписи: Старият тефтер – Част 2

Ден четвърти- петък- 13.10.1989г.

10.00ч. Събудих се от съобщението, че минаваме край град Вуковар, четвъртия  по големина дунавски град   в Хърватско.  Хубаво градче. След  два километра следва красиво селище с хубава кейова стена и много рибарски лодки.

10.45ч. Видяхме устието на река Драва

13.45ч. Спряхме на граничния пункт гр. Бездан. Слязохме на брега. Времето топло, хубава природа. Посетихме музея на Батинската битка. Тук се е водило голямо сражение между съветската  и хитлерофашистката армия.  В 18.25ч. отпътувахме.

Пет километра след  Бездан  навлязохме в унгарски води.

20.45ч. Видяхме първия унгарски град Мохач.

Вечеря, свободни занимания и край на четвърти ден.

Ден пети-събота-14.10.1989г.

8.00ч. Минахме покрай някакъв унгарски град. Вижда се атомна централа, големи къщи, но……пада гъста мъгла.

9.00ч. Навлизаме в Будапеща! Рядко красив град, за който ще пиша  на връщане, когато ще прекараме  три дни тук!

Красива е, много е красива река Дунав, както и нейните брегове!

12.25ч. гр. Вац –Виждат се куполите на църкви и дворци.

13.15ч. Курортния град Вишеград с голяма крепост и старинен  дворец! Красиво , китно градче! Ето и в момента  минаваме край красиво населено място. Малко пристанище, хубав плаж, гори!

14.20ч. Напускаме Унгария и навлизаме в Чехословакия. И тук много селища и красота. Левият бряг все още е Унгария.

18.24ч. Два града един срещу друг! Комаром- 12 хиляден унгарски град, Комарно-41хиляден словашки град! Какво нещо! До Първата световна война са били един град, който  след това се разделя на два града, на двата срещуположни бряга на Дунава, вече принадлежащи на две различни държави!

Още 100 км. и ще пристигнем в Братислава!

Около 23.30ч. навлязохме във водите на Братислава. Тук ще бъдем два дни и след това за Виена!

Ден шести-неделя-15.10.1989г.

Около 6.15 ч. отплавахме към пристанището, след като спахме в Братиславски води. Времето засега е мрачно и студено. Следва закуска и напред към Братислава! Да видим какво ще ни поднесе този град. Още на брега първата изненада! Насреща ни наши приятели от Русе, учители, преподавали са и на двете ни деца, а сега преподаватели в Братислава! Кратка, но много топла среща! Пристигнаха автобусите ни и обиколката започна!

Първо видяхме квартала на богатите! Красиви, огромни къщи, просто палати!  След това се качихме на паметника, построен в памет на загиналите съветски войни. От тук се открива красива гледка към града! Виждаме красиви  сгради, църкви, сградата на Словенското радио, хотелите Палас, Киев, Форум, катедралата  Св. Мартин, старинни площади.

Посетихме и Словенския народен музей, където се намира основният дворец в Братислава  и старинна крепост. От тук гледката  е още по-красива!

Ден седми-понеделник-16.10.1989г.

Закуска, раздаване на валута, разходка из града, пазаруване! Това ни чака през втория и последен ден в Братислава. До обед по магазините!  Много съм доволен, че ядох сладолед! Великолепен! След обед обиколихме търговската част. И тук голямо изобилие на стоки! Имат всичко и то на ниски цени. С това посещението ни в Братислава приключи. Чакаме вечерята, митническата проверка и ………